vrijdag 23 augustus 2013

Nieuw vriendinntje..


Aangenaam, dit is Vlek.
Zij is samen met Sproet, Das en Dertien uit Tolden overgekomen om bij ons te wonen. In het begin redelijk schuw, maar nu ze ons vaker en meer zien, wordt onze relatie beter. Ze komt me zelfs opzoeken voor een knuffel. Vandaag heb ik wat meer tijd gehad om bij de schapen te zitten. Wat mij erg opviel is dat Marly, Big Mama, Vlek en Sproet toch wel héél bolle buiken hebben. Dus ik denk dat er nog een kleine geboorte golf aan zit te komen binnen een paar dagen, max weken. 
Wel raar, want alle informatie die ik kan vinden over Drents Heideschapen is dat zij vanaf juli tot en met januari ongeveer vruchtbaar zijn... Als deze dames kleintjes op de wereld zetten.. klopt deze informatie over schapen niet. Ze zijn 5 maanden en ongeveer 5 dagen zwanger. Timen bij deze dames is natuurlijk wat lastig. We hadden geen dekblokken bij de heer op gedaan. Dat zou betekenen dat zij in maart tegen Taro opgelopen zijn.. 
Maar Vlek is lief en nu mijn nieuwe BFF ;) 
Oké, samen met Sonny, Taro en Roest... tot nu toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten