zondag 29 december 2013

Baggerwerkzaamheden


Er wordt in de Haaldersbroek gebaggerd. 
Wij hebben delen van ons land beschikbaar gesteld voor bagger ontvangst, zoals dat heet, geloof ik. Dit houdt in dat er nu delen zwart (w)eiland zijn bij de schaapjes, in de lager gelegen delen. Helaas is er ook naast de aangewezen depots bagger gekomen, hierdoor zijn waarschijnlijk wat doorgangen ontoegankelijk voor tractoren en schapen geworden.. Hopelijk wordt het snel lente.

Wat ook leuk is, is dat de hondjes het ook énig vonden om in de blubber te spelen.


Dus de ooit zo mooi bruine gekleurde hondjes moesten worden opgehaald omdat ze het zo koud hadden. En oh ja, misschien even afgespoeld. Dat zei Erwin toen hij me belde of ik ze wilde komen ophalen.

Surprise! 
Twee zwarte blubber hondjes.


Omdat ze zó aan het bibberen waren, vond ik het gemeen om ze buiten in de koude gure wind af te spoelen met de tuinslang. Dus, nam ik ze mee naar binnen in de badkamer en hees ze over de hoge badrand om ze met lekker warm comfortabel water af te spoelen. 

En nog toen ik ze had afgedroogd zaten er nog zware modder vlekken. Dus... volgende keer toch maar buiten.

Daarna de jongens op een lekkere, verse, zelfgemaakte kop snert getrakteerd. En als toetje een mooi zelfgebakken suikerbrood! 

1 opmerking: