maandag 1 juli 2013

Wolbol

Vorige week ben ik in de leer gegaan bij Janneke om te spinnen. Van haar heb ik een tijd geleden kaardborstels gekocht. Hiermee kan je de wol uit elkaar trekken en dit spint makkelijker, dan dat het een complete vacht is. Bij haar heb ik een bolletje wol gemaakt van 'gewone' gewassen fabriekswol. Ik ging als een speer! 
Met Janneke heb ik een deal gesloten, dat als zij mij leert spinnen, ik haar leer vachtvilten. Dus het is nu haar beurt om bij mij langs te komen. 
Afgelopen weekend heb ik wol gesponnen van angora geiten en die met een streng Scottish Blackface gecombineerd. Ook een mooie combi. 
Foto volgt. 
Volgende project is om gekleurde wol te creĆ«ren, een melange. 

1 opmerking:

  1. Oooh wil je het mij ook een keer leren? Dan kom ik een keer in het weekend langs, zonder kindjes. Kijken of het mij ook lukt. Schijntlastig te zijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen