zaterdag 23 augustus 2014

Kan er ook nog wel bij


Een zielige duif.

Haar pootjes waren verstrikt in een plasticlint. Ik heb ze los kunnen knippen van elkaar. 
Helaas ontsnapte ze me en was één pootje nog niet helemaal ontdaan van dit nare spul.

Hopende dat het nog zelf los zou gaan, omdat ik het wel doorgeknipt had.. 
Helaas. Dat ging dus niet.
Eindelijk heb ik haar weer kunnen vangen, helaas pas twee dagen later.
Snel ben ik met haar naar Joyce, zus/dierenartsassistente, gegaan.
Twee paar handen kunnen toch meer dan één paar.
Met fladderende vleugels en trappende pootjes, is dit toch wat makkelijker.

Joyce heeft de touwen verder los gehaald, wat mij niet lukte. Jeej. 
Maar het is natuurlijk wel wat laat. Want één teen moest geamputeerd. 
We weten niet of we de poot verder nog kunnen redden. 
Ze heeft nog een nachtje in huis gelogeerd, maar ik heb haar toch weer
naar buiten gebracht, omdat we het moeten aankijken hoe ze op haar poot leeft.

Nog voordat ze naar buiten mag, moest ik haar even wegen. 
In een sok met open geknipte tenen, heb ik haar kunnen wegen. 
Dan krijgt ze nog wat medicatie.

We gaan het zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten