vrijdag 8 augustus 2014

Een kudde Skudde


Dankzij één van mijn demonstratiedagen kwam ik in contact met een meneer
die een kudde Skudde schapen heeft. Net iets kleiner dan onze 
Drentse Heideschapen en net iets groter dan onze Ouessant schaapjes.

Kortom, het leek mij een ideaal maatje om in de workshops te kunnen gebruiken.

Helaas door wat pech omstandigheden konden de Skuddes niet direct geschoren
 worden en kreeg ik de vachten pas onlangs. Ze zijn eigenlijk te vervilt 
om in de workshop te gebruiken. Maar ik -en zelfs Erwin- zag wel dat 
het prachtige vachtjes zijn. Dus zonde om zo maar weg te doen.

Nadat ik ze uitgezocht had, met pijn en bloed aan mijn vingers omdat ik ze steeds 
open haalde aan hele scherpe blaadjes (waar wonen die schaapjes?), 
heb ik toch een selectie gemaakt.


Plan van aanpak was om de stukken wol die bruikbaar waren
maar naast elkaar op twee tafels te leggen.
Normaal gebruik ik één tafel voor één schaap. 


Zo iets dus. Met veel moeite heb ik het weer omgedraaid 
(dit moet, anders kan ik de wol niet aan elkaar vilten).
Het was nog best een lastig klusje, omdat ik een mooi idee had, maar om dat dan weer in spiegelbeeld omgedraaid op tafel te krijgen. Pfiew. Maar gelukt.


Zo dus.

De hele dag aan het vilten.... en vilten... 
Wat zal het worden? 
In ieder geval een gróót kleed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten