donderdag 22 mei 2014

Vreemde snuiter


's Ochtends tijdens het dieren voeren, ik liep ter hoogte van de eendenvijver, zag ik iets in mijn ooghoek.
Verdraaid! Erwin, kijk dan! Er staat daar een ooievaar!! 

Ik ben al 2 jaar aan het zeuren dat ik een ooievaar wil. Nu twee verjaardagen, twee kerstfeesten 
en twee Sinterklaasfeesten verder heb ik een ooievaar! 
Helaas is deze versie nog van plastic. De volgende wordt van vlees en bloed. 
Mijn streven is om volgend voorjaar een broedend koppel te hebben.

Maar in dit geval had Erwin mij dus gefopt. Hij was in Polen geweest voor zaken, en had stiekem de ooievaar ergens tussen het riet verstopt. Ja, en ik was er mooi ingetrapt!

Afgelopen vachtviltdemonstratie in Wormer, kwam er een meneer naar ons toe. 
'Ah, jullie komen uit Haaldersbroek, ik reed daar laatst langs en zag een ooievaar in de wei. 
Toen ik 's middags terug reed, stond 'ie nog op dezelfde plek, dus wist ik dat hij niet echt was. Maar hij zag er heel echt uit.' 

Ha,ha. Dus Ooievaar wordt wel gezien! Nu verplaatsen we de ooievaar braaf iedere ochtend. Om mensen die passeren alvast te laten wennen aan het idee dat hier een ooievaar komt wonen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten