woensdag 7 augustus 2013

Zucchini's


Hmmm, Jammie!
Beauty's zijn het, de gele courgetjes. Jammer genoeg niet uit eigen moestuin :( 
Wel héél dicht bij.. aan het einde van de Dijk waar we wonen. Dus toch een beetje eigen?!
Ook mochten we een glimp werpen in de moestuin van de gele courgetten eigenaar. Wat was het daar prachtig en goed georganiseerd. Ook hebben zij enorme oogsten. Daar is bij mij absoluut geen sprake van.. Toch jammer. Het scheelt misschien ook dat hij meer uren te besteden heeft, per dag alleen al, om daar rond te schoffelen. 

Als ik 's ochtends om 6 uur op sta, snel douche (echt snel hoor, minder dan 5 minuten! als ik mijn haar niet hoef te wassen tenminste), ontbijtje maak en eet, de diertjes in de kinderboerderij eten geef, met bootje over naar het schapen (w)eiland, de boomgaard en cranberry's water geef, vervolgens met bootje terug en naar het kippeneiland om kipjes te voeren (en n paar schaapjes), eitjes te rapen en de kas te wateren, terug en tandenpoetsen, ben ik altijd net op tijd in de auto om naar mijn werk te gaan. Dit vorige allemaal in chronologische volgorde.. En dan ben ik nog niet eens bij de geiten geweest!

Als ik 's avonds terug ben, heb eigenlijk geen puf meer om naar de moestuin te gaan. Dus is het eigenlijk misschien ook niet zo gek dat het nog niet lukken wil. En ben ik eigenlijk gewoon dankbaar - en natuurlijk een béétje jaloers- met een buurman met zo'n mooie en succesvolle moestuin waar ik voor een mooie prijs prachtige courgetjes kan kopen. Oh, én kant-en-klare Jalapeño Peper Plantjes, Rode Peperplantjes en Hele Dunne Lange Groene Peperachtige Plant waarvan ik de naam even niet weet, die nu gewoon in de kas in de grond staan! Ha,ha. Misschien gaat er toch nog iets lukken :) 
Ook leuk, sambal maken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten